Новости дня 04.04
31.10.2018 09:00 543

В Україні суттєво подорожчає проїзд в маршрутках

В Україні суттєво подорожчає проїзд в маршрутках Фото № 0

На міських маршрутах вартість проїзду підвищиться на 1-3 грн, на приміських на 10-20.

Після різкого подорожчання палива і підвищення тарифів в комунальному транспорті, приватні перевізники також почали підвищувати вартість.

На даний момент ціна проїзду в маршрутці практично зрівнялася з комунальним транспортом - за 8 гривень можна проїхати по більшості з маршрутів.

Але при підвищенні вартості палива, проїзд в громадському транспорті також буде стрімко рости.

У Києві зараз ціни підвищилися на 1-2 гривні, а в передмісті планується підвищити на 20-25%, тобто приблизно на 5-10 гривень.

Цього варто очікувати до початку 2019 року.

Хоча, наприклад, на маршруті "Київ-Біла Церква" підвищення вже відбулося на 30% (якщо рік тому ціна була 50 гривень, то тепер проїхати можна за 80 гривень в одну сторону).

Слідом за Києвом ціни підняв і Харків на 1-2 гривні, тепер проїхати на маршрутці коштуватиме від 8 до 10 гривень.

А в харківській області водії обласних маршрутів вимагають дозволу на підвищення з 4,5 до 8 гривень. По-своєму вирішує проблеми і Дніпро. Замість подорожчання в Дніпрі скоротили кількість рухомого складу.

Цю тимчасову міру вони намагаються вирішити, подавши нові розрахунки, де ціна вища за попередню на 2-3 гривні.

У свою чергу про підвищення тарифів задумалася і Одеса, але всі інші обласні центри поки впевнено тримають ціну на рівні 5-6 гривень.

Найдешевшим проїзд виявився в Черкасах - це 4 гривні в одну сторону.

Хоча їх "наздогнала" Полтава, де після судів і скандалів ціну знизили з 5 гривень до 4х.

Подорожчання цін на проїзд пов'язано не тільки з підвищенням цін на паливо, як кажуть самі маршрутники, а також з подорожчанням цін на запчастини, підвищенням мінімальної зарплати, і зарплати водіям, через брак останніх в слідстві трудової міграції за кордон.

Хоча експерти заявляють, що насправді підвищення ціни тісно пов'язане з "незнанням" реальної собівартості проїзду, а також зацікавленістю влади. Так як тільки 4,5-5 тис з 10 тис реально стоять на обліку автобусів їздять по маршруту.

Експерти кажуть, що виходу із ситуації є два: бойкот (електричка, автостоп, попутники в соцмережах) або створення якісного муніципального приміського транспорту з "прозорими" цінами.

Источник: businessua.com