Як почуває себе грибний бізнес в Україні
Вітчизняні виробники грибів мають на сьогодні широкі можливості з розвитку бізнесу. І дійсно, вирощувати гриби можна цілий рік без перерв, за будь-якої погоди. До того ж, розвитку галузі сприяє ріст споживання цієї продукції з боку ЄС. Також перспективними та постійно зростаючими ринками для експорту є Молдова та Білорусь.
Щороку Україна експортує до 500 тисяч тонн грибів та 18 тисяч тонн компосту. В цей час імпорт відсутній.
До 10 врожаїв з однієї площі – ось одна з головних переваг цього бізнесу. Сировиною для виробництва грибів є звичайні відходи сільгоспвиробництва.
За даними експертів, наразі в Україні діють 5 компостних виробництв, а розведенням шампіньйонів займаються 300 ферм.
«Річний обсяг виробництва шампіньйону становить 51,3 тис. тонн, а гливи та екзотичних грибів — 4,9 тис. тонн. При цьому щорічно українець в середньому з’їдає 1,4 кг грибів. Сприяють розвитку виробництва наявність дешевої сировини і недорога робоча сила»,
— каже Максим Єнченко, представник компанії Аmycel.
За словами Єнченка, гальмують розвиток грибної галузі в Україні «загальнобізнесові» складнощі (кредити, дозволи), а ще насичений внутрішній ринок із невисокою та нестабільною ціною.
«Перспективу ринку на найближчі 10 років ми бачимо в наявності лише 20-50 господарств, великих виробників із своїми компостними заводами. При цьому, щонайменше половина українського грибу буде експортуватися»,
— підсумував Максим Єнченко.